Identyfikacja wizualna

Jednym z podstawowych czynników identyfikacji naszej firmy na rynku jest system identyfikacji wizualnej. Składa się na niego wiele elementów. Podstawowym jest logo czyli znak rozpoznawczy naszej marki. Nie trzeba zatem tłumaczyć jak istotne jest to by został on stworzony właściwie. Jak jednak to zrobić by był kojarzony właściwie, zapadał w pamięć i jednocześnie uniknąć kłopotów prawnych.

Najlepiej zlecić stworzenie loga firmie specjalizującej się w kwestii identyfikacji wizualnej. Jeśli jednak zdecydujemy się na samodzielne stworzenie tego istotnego elementu musimy zwrócić uwagę na kilka podstawowych kwestii. Jeśli mamy w głowie zarys naszego projektu sprawdźmy czy nie istnieje on już na rynku bądź czy nie jest łudząco podobny do już istniejących log gdyż narażamy się na proces o plagiat. Jeśli nasz pomysł okaże się unikalny warto postawić na prostotę gdyż im mniej szczegółów zostanie wykorzystanych w naszym logo tym będzie on prostsze do zapamiętania.  Nasz znak firmowy powinien kojarzyć się wykonywanymi przez nas usługami.

Takie same skojarzenia jakie wywoła u nas samych będzie miał potencjalny klient.  Przy doborze barw również stawiamy na zbilansowaną prostotę. Klient ma powiązać wybrane kolory z nami a nie z bólem głowy, którego mogą przysporzyć. Zadbajmy o to by logo prezentowało się równie dobrze niezależnie od formatu i rozmiaru w jakim będzie później wykorzystane. Jeśli efekt finalny naszej pracy spełnia powyższe kryteria zarejestrujmy nasze logo jako zastrzeżony znak firmowy.